tisdag 8 december 2015

Det var ett tag sedan

Över ett år sedan jag skrev här nu, och det har ju hänt en heeel del...

Det har ju varit lite dålig aktivitet här från min sida det sista året, mycket har hänt, både i bryggeriet och privat. Ni som följer mig på Instagram, Twitter eller Facebook har ju kunnat följa det bryggrelaterade den vägen, men nu är det väl dax sparka igång monstret igen och leverera på bryggbloggen.

Först och främst har jag bytt yrkesbana och har idag privilegiet att arbeta med min hobby och livsstil, ölbryggning, på så sätt att jag numera arbetar på Ölkompaniet (F d Vinbutiken beläget i Göteborg).
Det andra är att bryggeriet har uppgraderats något som bilden ovan skvallrar om, en Grainfather är inköpt och första bryggningen är gjord. 
Kan tillägga att jag gjort ett 40-tal bryggningar på Grainfather redan innan den inköptes, och receptbanken skriker efter att bli bryggd ;) 

Först ut blev en enkel APA på Pale Ale, Honungsmalt och Southern Passion humle. Återkommer i veckan med ett inlägg om den bryggningen. 

Som sagt, mer om allt kommer, 

Glöm inte följa mig på Twitter, Facebook och Instagram, där skrivs en del som inte alltid hamnar här

Twitter:

Facebook:
http://www.facebook.com/brewbybrandis
Instagram:
Instagram 
Untappd:




.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar